2.3.09

Spring Roll / Cin Böregi

Vietnam, Laos karisimi arkadasim Davong ile ayni sitede oturuyoruz. Davong Nairobi Accueil kapsaminda Uzak Dogu Lezzetleri gününü basariyla gerçeklestirdikten sonra, beni ve yine ayni siteden Malezya, Hint karsimi Sheela'yi evine tekrar davet edip, bu sefer bizlere spring roll (kizartilmadan yenen, taze sebzeli çin böregi) ve sebzeli, ananasli pilav yapilisini gösterdi. Göstermekle de kalmadi, uygulatti adeta. Arada gerekli noktalari kagidima yazdim günün birinde uygularim düsüncesiyle. Uyguladim da, sonuç hayli lezzetli. Ben de spring rollari sararken esime egitim verdim, hem de uygulamali kabilinden. Hayatinda hiç dolma sarmamis biri için basariyla sardi spring rollari. Baglamaya gerek kalmadi.

Davong mutfaginda hem anlatip, hem uygularken...
Neyse konuyu fazla uzatmadan tarifleri vermeye basliyorum.
Spring roll
Malzemeler:
  • 2 parça tavuk gögsü (ince, ince yol yol kesilecek)
  • Coriander-Türkçe meali "kisnis" (yabancilarin alis veris yaptigi manavlarda mevcut, özellikle Istanbul'da Levent, Bebek civari)
  • 1 demet taze nane
  • 1 demet tatli taze feslegen (bildigimiz feslegenden biraz tadi farkli, Uzak Dogu mutfaginda kullanilirmis meger/evde normal feslegen vardi onunla denedim ben, eger tatlisini bulamazsaniz normal felegen kullanabilirsiniz)
  • Soya filizi
  • Salatalik (boyuna ince, ince dilimlenmis /eger salatalik büyükse önce ortadan iki parçaya ayirip sonra boyuna ince ince dilimleyin)
  • Kivircik salata
  • 1 kutu rice paper / pirinç yapragi (Cin böreklerinin sarildigi, pirinçden yapilmis ince yapraklar/Cin mutfagi malzemesi satan magazalarda bulmaniz mümkün)
  • 1 çay bardagi pirinç (2 kasik sivi yag konmus tavada pirinçler kahverengi olana sürekli karistirilarak pisirilir/soguyunca mutfak robotundan geçirilir)

Sos malzemeleri:

  • Maggi seasoning sos (marketlerde, özellikle Cin mutfagina yönelik marketlerde bulunabilir sanirim)
  • Istiridye sosu
  • Balik sosu
  • 2 yemek kasigi seker
  • 1/2 lime - sözlükte misket limonu diye tercüme edilmis/minik, yuvarlak yesil limon, hani yazin cin tonige iyi yakisan limon
  • Bir avuç dolusu kirmizi aci kirmizi biber (mutfak robotundan geçirilmis)
  • 3 dis sarmisak, tuz (aci bibere sarmisak ve tuzu ilave edin mutfak robotundan geçirin)
  • Bir avuç yerfistigi (mutfak robotundan geçirilmis)
Sos yapilisi
Sekeri bir kasede üzerine sicak su dökerek eritin. Üzerine maggi seasoning sos, balik sosdan ikiser yemek kasigi ilave edin ve karistirin.
Tavaya 2 yemek kasigi sivi yag koyun. Yag iyice kizinca ince ince, yol yol kesilmis tavuklari tavaya ilave edin. Tavuklar hafif kahverengilesinceye kadar karistirarak pisirin. Ardindan maggi, balik ve istiridye sosu tavuga ilave edin. Iyice karistirin. Ardindan ilinmaya birakin. Tavuklar ilininca içine tavada çevirip, mutfak robotundan geçirdiginiz, kizartilmis pirinçden bir yemek kasigi kadar ekleyin.

Mutfak robotundan geçirilmis aci kirmizi biber, sarmisak karisiminindan bir tatli kasigi alip yukarida hazirladiginiz sosa ilave edin. Aciya dayanma seviyenize göre acili karisimdan daha çok veya az ilave edebilirsiniz. Bir tatli kasigi da çekilmis yerfistigindan sosa ilave edin. Sosumuz hazir. Bu sosu spring rollar hazirlandiginda bandira bandira yemek için kullanacaksiniz. Onun için kenara koyun simdilik.
Haydin spring rollarin hazirlanisina geçelim.
Malzemeler kisminda bahsettigim tüm sebzeler itinayla yikanip kurulayip, gerekenleri kesip tezgah üstünde yan yana dizin. Sebzelerin yanina az önce hazirladiginiz tavugu da ekleyin.

Fotografda görülen bezelye, havuç, sogan gibi malezemelerin bazilari sebzeli pilav içindir. Sebzeli pilav tarifi bilahare verilecektir. Fotonun solda kalan kismindakiler spring rolla aittir. Salatalik ve kivircik salata fotografa dahil edilmemistir.


Rice paper/kutunun içinde 40 adet yaprak var...

Bir derince tabaga sicak su koyun. Pirinç yapraklarini teker teker çevirerek sicak suyun içine daldirin. Her tarafinin iyice islandigindan emin olunca pirinç yapragini tabaginiza alin. Sanki bir yaprak dolma sariyormus gibi düsünün. Önce birkaç parça tavuk, üzerine salatalik dilimi, bir tutam soya filizi, birkaç yaprak kisnis, taze nane, feslegen ve en üste kivircik salatadan bir yaprak koyun ve dolma sarar gibi pirinç yapragini sarin.



Malzemenize ve açlik durumunuza göre sarmaya devam edebilirsiniz.
Spring rollar yenmeye hazir. Sosa bandira bandira yiyebilirsiniz.

Afiyet olsun...

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Spring rolls look very nice, but they are also excellent!!!
Ellerine salik...
Yves

figoltx dedi ki...

Yes they were delicious.
Thanks to u. U helped me a lot.
We can do it again soon.
Afiyet olsun darlingim...

sermoon dedi ki...

cok lezzetli duruyor.bende yapmayi deniyecegim.
Blogunuzu yeni kesfettim.bundan sonra hep ugrarim..
cok ilgimi cekti bulundugunuz yer..
japonyadan kucak dolusu sevgilerr

tarchinbyseden dedi ki...

yaşasın deneyecek yeni şeyler çıktı :) elinize sağlık çok lezzetli görünüyor. En yakın zamanda ben de deneyeceğim. Bu arada ben de artık blogspotcu oldum canım diğerini bıraktım ;)

figoltx dedi ki...

Japonya'ya benden de kucak dolusu sevgiler. 2002 yili Mayisi Tokyo, Osaka ve Kyoto turu yapmistim. Tadi halen damagimda...

figoltx dedi ki...

Tarcincim blogspot hayirli olsun sana da. Ben pek memnunum. Blogcunun teknik problemlerinden sonra ilac gibi geldi.
Dene bakalim spring rollu, sonuc guzel olacaktir.
Senden de sushi tarifi bekliyoruz bu arada.

Adsız dedi ki...

Çok yönlü ve çok renkli bir kişiliginiz var.Yazılarınızı uzun zamandır takip ediyorum ve etmekteyım.Benim bir Blogum yok.Sizi okurken bir belgeseli izler gibi oluyorum.Bir sonraki degisik yasamlari ,macerayi,bilgiyi beklemek beni heyecanlandiriyor.Bizlerle paylaştiginiz her sey icin tesekkür ediyorum.Saglikla kalin.

Asis dedi ki...

Eminim çok lezzetli olmuştur bu tarifi deneyeceğim.kızartılanını yedim ve çok severim.Eşine de kolay gelsin bağlamaya gerek kalmadıysa olmuştur bu iş ;)en kısa zamanda çin dükkanına uğramalıyım...Sevgiler sana Figencim ve Kenya ya da

Zehra Fındıklı dedi ki...

Ellerinize sağlık..:)