28.2.09

Nairobi Accueil ve Türk Günü

Fransizca konusulan ülkelerin (francophone) vatandaslarinin toplandigi ve çesitli aktiviteler yaptigi bir organizasyon Nairobi Accueil. Hayli de aktifler. Nairobi'ye 2008 Agustos'da yerlesmek üzere geldigimizde üye olduk Nairobi Accueil'e. Neler mi yaptik simdiye kadar?




  • Naivasha Hell's Gate Ulusal Park'da trekking ardi piknik. (Blogumda yazilacaklar listesinde halen yeralmakta).

  • African Heritage House / Afrika Miras Evi (Bakin bunu yazmisim bile)

  • Rose Farm / Gül Ciftligi (bylhy)

  • Tea Farm / Cay Ciftligi (bylhy)

  • Fruits et fleurs soirée / Meyve ve çiçek partisi - Nairobi Accueil'in baskaninin evinin bahçesinde düzenlenen partiye katilanlar meyve ve çiçeklerle kamufle olmustu.

  • International Cuisine / Uluslararasi Mutfak örneklemelerinin degisik ülkelere mensup biz bayanlar tarafindan diger bayanlara uygulamali olarak gösterilmesi, ögretilmesi ve ardindan da hep beraber afiyetle yenilmesini kapsiyor.

Ben de geçtigimiz Aralik ayinda sirami savdim efendim. Neler mi yaptim?



  • Mercimek köftesi

  • Hünkar begendi

  • Tel kadayif
Burada bütün dünya mutfaklarina ait malzemeyi kolayca bulmak mümkün.


Türk gününden seçme fotograflar sizlerle...
Nairobi Accueil'ün baskan yardimcisi arkadasim Raluca ile kollari sivamadan önceki son fotografimiz.



Mercimekleri minciklarken...


Masamiz hazir... Arkadaki resimde vallahi de benim parmagim yok. Angola'dan transfer...


Hünkar ile begendi yanyana...

(Soldan saga) Bir Isviçreli, bir Cezayirli, bir Romen, bendeniz, bir Kanadali, bir Fransiz adasi La Réunionlu, bir Fransiz bir masanin etrafinda toplanmislar Türk mutfaginin lezzetlerini kesfetmek üzere...



Ve final bol cevizli tel kadayifla yapildi...

Arife tarif gereksiz. Onun için sizlere Türk mutfagindan seçmelerimin tarifini vermiyorum. Ancak geçen hafta Vietnam, Lagos melezi arkadasim Davong'un evinde gerçeklestirdigi Uzak Dogu mutfagindan seçmelerin tariflerini pek yakinda sizlerle paylasacagim. Dün aksam spring roll (çin böregi, hani kizartilmayan cinsinden) ve sebzeli, yumurtali pilavini denedim. Sonuç ben yaptim diye demiyorum ama gerçekten pek basariliydi.
Nasil pirinçleri kizartiyorum, neden kizartiyorum, pilavin içine neler koyuyorum, önce hangisini pisiriyorum, sos nasil yapiliyor, hepsi detayli olarak bu blogda pek yakinda.

African Queen'cim biraz sabir, e mi?.

Hiç yorum yok: