21.10.08

Nefes Nefese

Geçen temmuz Cesme'den toparladigim kitaplari teker teker okuma zamanidir. Aralarindan seçtigim Ayse Kulin'in romani "Nefes Nefese"yi elimden birakamadan, bir solukta okudum.

Konusu kisaca söyle;
"Son Osmanlı paşalarından Fazıl Reşat'ın kızı Selva ile, aşık olduğu Musevi genci Rafael, evlenmelerine karşı çıkan aileleri tarafından dışlanınca Fransa'ya giderler. Ancak burada da huzur bulamayacak, İkinci Dünya Savaşı'nın başlamasıyla, bu kez de Hitler'in ağına takılacaklardır. Etraflarını saran Nazi çemberi gitgide daralırken, her an tutuklanıp kamplara yollanma korkusuyla yaşamaktadırlar. İşte tam o yıllarda Türkiye'de Inönü ve kabinesi, savaşın ateşine bulaşmadan, Almanlarla Müttefikler arasında gerili ince ipte, bir cambaz maharetiyle yürümeye çalışmaktadır."
Ayşe Kulin bu yeni romanında, hem ülkeyi savaşın ortasından başarıyla geçiren kadronun hem de Selva ile Rafael'in zor aşkının peşine düşerek, İstanbul'dan Marsilya'ya, Ankara'dan Kahire'ye kadar uzanırken, kendi canları pahasına yüzlerce Yahudi'yi Nazi kıyımından kurtaran Türk diplomatlarının kahramanlıklarını da gün ışığına çıkarıyor.
"Nefes Nefese", yazarın diğer yapıtları gibi nefes nefese okuyacağınız, gerçek olaylarla örülmüş bir yakın tarihe isik tutan, aşk ve kaçış romanı...
Siddetle, henüz okumamislara tavsiye olunur efendim...

3 yorum:

Asis dedi ki...

O kadar çok kitap aldım ki yine hangisini ne zaman okuyacağım bilmem.Nefes Nefeseyi de aldım henüz okumadım en kısa zamanda başlıyorum :)sevgiler.

figoltx dedi ki...

Nefes Nefee'ye basla nasil bittigini alamayacaksin. Simdi yine Ayse Kulin'in Sevdalinka'sini okuyorum. O da yakin tarihte Yugoslavya sinirlarinda yasananlari gerçek bir hayat hikayesi içinde anlatmakta. Daha basindayim ama sanirim onu da tavsiye edecegim... Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Selammm,Nefes Nefese gerçektende nefes nefese okuduğum bir roman oldu.Çok etkilendim,üç gündür okumaktan gözler iflas etti :)ama değdi..sevgiler
asis