30.9.09

Cimentière du Père-Lachaise / Père-Lachaise Mezarligi


Aman, bu da mumya müzesinden sonra simdi de mezarliklardan bahsediyor diye düsünebilirsiniz. Evet bahsediyorum, çünkü, bu mezarlik sizin bildiginiz o kasvetli, ürkütücü mezarliklardan degil. Kendinizi mezarlikta degil de adete açik hava müzesinde geziyormus gibi hissediyorsunuz orada. Mezarliklara girmeye çekinen ben, elimde mezarlik plani, bir mezardan ötekine heyecanla dolastim.

Le Père-Lachaise Paris'deki en büyük (yaklasik 44 hektar) ve dünyadaki en fazla ünlüyü bünyesinde barindiran ve bu nedenle de en ünlü mezarliklardan biri.

Mezarlik adini 14. Louis'in günah çikarttigi peder Père François de la Chaise'den aliyor. Peder la Chaise 14. Louis'in son günah çikartma seansinda "Evladim, senin günahlar çikart çikart bitecek gibi degil. En iyisi buralara bir daha hiç ugrama, onun yerine benim adima bir mezarlik insaa et." demis kuvvetle muhtemel.

1803 yilinda başlayan mezarlığın inşaatının mimarlığını fransiz Alexandre Théodore yapmis. Belki bir gün bilgi yarismasinda karsimiza çikar diye ekledim bu bilgiyi de. Mezarlik Paris'te ikamet edenler için insaa edilis olmasina ragmen, o zamanlarda Paris'in disinda kaldigi için pek kullanilmamis. 1817'de mezarligi popüler hale getirmek için Paris Belediyesi Molière, Jean de La Fontaine gibi ünlü isimlerin mezarlarini buraya tasimis. Günümüzde 70.000 mezari bünyesinde barindiran Père-Lachaise senede iki milyon üzerinde ziyaretçi agirliyor.
Yves Montand, Frédéric Chopin, Simone Signoret, Honoré de Balsac, Oscar Wilde, Edith Piaf, Jean de la Fontaine, Molière, Maria Calas, Camille Pissaro, Eugène Delacroix, Jim Morrison, Vincenzo Bellini, Georges Bizet, Alexander Théodore ve bir dönem Paris valiligi yapan, Paris için çok önemli bir isim Georges Haussmann ile nice ünlülerin mezari Pére-Lachaise'de.
Fréderic Chopin

Honoré de Balsac
Oscar Wilde

Bizden de Ahmet Kaya ve Yilmaz Güney Père-Lachaise'de dinlenenler arasinda.

Ahmet Kaya

Yilmaz Güney

Père Lachaise Paris'de 20. bölge, Boulvard Ménilmontant'da. Metro, hat 2, Philippe Auguste yönünde giderken Père-Lachaise istasyonunda inmelisiniz.
_

Père-Lachaise Mezarligi'nda mezarligi olmayip da orada yakilanlar anisina duvara isimleri yazilmis.
Paris'e gitmeden Père-Lachaise Mezarligi'ni gezmek isterseniz iste tam buraya tiklayiniz.

4 yorum:

Tanya's dedi ki...

Aa çok hoş bilgi..ünlüler mezarlığı..

hbasak dedi ki...

Tam gezmek isteyeceğim yer ! Prag'da ünlü Çek'lerin yattığı mezarlık var, bir orayı gezmeyi çok istemiştim bir de Paris'te yatanları ama yok, hep yanımdakilerin muhalefeti yüzünden mezarlık gezisinden vazgeçmek zorunda kalıyorum:( En kafa dengi bulduğum gezi arkadaşları bile mezarlık gezme konusunda itiraz ediyorlar, mezarlıklara karşı ne büyük önyargı!

figoltx dedi ki...

Tanya, bu ünlüler mezarligi kesinlikle görülmeli :-).

Basak, beni de çekiyor mezarliklar, etc. Ben tek basima gezdim. Bence bir dahaki sefer birak arkadaslarini ve gez derim Pèere-Lachaise'i tek basina...

Asis dedi ki...

Mezarlik degil müze adeta,gezmeli korkmam ben :)simdi sen böyle listeyi büyülttükce kac günlük gitmeli Paris gezisine diye bir soru olusuyor ben de ;)Figencim tesekkürler ve sevgiler.