25.10.09

Kuraklik ve vahim sonuçlari...

Adi yagisli sezon sadece. Sezon basladigindan beri kuraklik had safhada. Geçen hafta Nairobi yagisliydi ama Kenya genelindeki kuraklik büyük problem. Ben durumun bu kadar vahim oldugunu bilmiyordum ta ki geçen gün Daily Nation Kenya gazetesinde konu ile ilgili bir makale okuyana kadar. Kenya Vahsi Yasam Hizmetleri'nin beyanina göre kurakliga bagli olarak bu sene Kenya'da yüzlerce hayvan telef olmus.

Dün fotografini çektigim, önce uyuyor sandigim, sonra kurakliktan telef oldugunu anladigim bufalo...


Bilanço asagi yukari söyle;

Mara Nehri'nde su seviyesi minimumda oldugundan 600'e yakin hippo ölmüs.

Tsavo Ulusal Park'da 150 fil kuraklik nedeniyle hayatini kaybetmis. Ölen fillerin çogunlugu yaslilik nedeniyle uzun mesafe yürüyemeyen, dolayisiyla da su kaynagina ulasamayanlarmis. Kenya'nin kuzeyinde de 70 civarinda fil hayatini kaybetmis. Bu hayvanlarin çogu susuzluktan ve yagis almayan bölgelerde yiyecek bulamamaktan hayatlarini kaybetmisler.
Bizim ileri gelenler bir dönem yagmur duasina çikmislardi. Acaba Kenyalilara bu konuyu çitlatsam mi? Ise yaramisti o dönem diye hatirliyorum. Hatta bakin yillar sonra bile Istanbul'u seller götürdü. O dualarin dalga dalga etkisi olsa gerek :-)...


Simdiye kadar hep Nairobi'nin batisina, dogu ve güneyine kisa yolculular yapmistik. Bu haftasonu, degisiklik yapalim dedik ve Nairobi'nin 2 buçuk saat mesafe kuzeyine, Ol Pejeta Reserve'e gittik. Otelimize varana kadar defalarca Güney Y.küre'den Kuzey Y.küre'ye geçtik. Nairobi Ekvator'un güneyinde yer aliyor, kaldigimiz otel ise tam tamina Ekvator'un üzerinde, Mount Kenya'nin eteklerine kurulmus. Gerçi bulutlardan Kenya Dagi'nin doruklarini görme sansimiz olmadi. Serena Otel'e bagli Sweetwaters Tented Camp (çadir kamp)'da kaldik. Cadirimiz her türlü konfora sahipti. Cadirimizin önündeki iki minik gölete gün boyu hayvanlar gelip su ihtiyaçlarini giderdiler. Aksam yemeginden sonra bir zürafa gelmis su içiyordu göletten. Fotograflamaya çalistim ama çok karanlikti, tripod'um da yoktu, eh oldugu kadar bir seyler çektim. Dün ögleden sonra ve bu sabah iki kere safariye çiktik. Ancak kurakliktan çatlamis topragi, yemyesil otlarin yerini almis sapsari, kupkuru otlari, hele bir de telef olmus hayvanlari görünce içim acidi. Gördügümüz kadariyla bu rezervde 5 adet bufalo telef olmus.
Üzüldüm Kenya için, üzüldüm Afrika için, üzüldüm tüm dünya ve alt üst olan ekolojik denge için. Eskiye dönmek çok ama çok zor görünüyor insanlarda bu bilinçsizlik oldukça...
_
_
Cadirimizdan gölet manzarasi...
_
Aksam gölete gelen zürafa...

Yasam mücadelesi veren hipolardan biri...

Sempanzeler toplu halde yasiyorlar...
Oh, gel keyfim gel...
Afrika'daki hayvanlari anlatacagim bir yazi dizisine baslamaya karar verdim. Onlar yok olmadan bari ben kayda alayim onlari...

5 yorum:

Asis dedi ki...

Üzülmemek mümkünmü bunlar daha iyi günler diyorum ben..Çadırlar bayağı konforluymuş..Vahşi doğa ile içiçe olmak müthiş bir duygu olsa gerek,zürafa su içmeye geliyor sen seyrediyorsun...sevgiler.

Tanya's dedi ki...

Figen,

AL al kayıt altına al..al ki sonrasında üzülme..bak okudum..oralara gelesim geldi..dünya gözü ile görmek için.

hbasak dedi ki...

Selamlar! Yazı dizisi fikri harika. Ne zamandır gelip gidiyorum, yorum yazamıyorum; sayfanın üstünde kovalanın adamı soracağım...Fotoğrafı siz mi çektiniz? Sağsalim kaçıp kurtuldu mu adamcağız? Yoksa sadece şakalaşıyorlar mıydı?

figoltx dedi ki...

Asis'cim, Cadirlar konforluydu, bir de aksam yataklarin üzerine sicak su dolu termofor koymuslardi. Pek hosumuza gitti.
Sabah göletin ilerisine rino, zebra, fil, antilop, vs, bir dolu hayvan resmi geçit yapti adeta. Cok keyifli.

Tanya'cim, Alayim degil mi kayit altina. Bu gidisle unutacagiz vahsi hayvanlarim. Dedigin gibi dünya gözüyle görmek lazim buralari. Aman kaçirmayin derim.

Basak'cim, O kovalanan adamin fotosunu ben çekmedim. Internetten bir arkadas yollamisti. Sakalastiklarini hiç sanmiyorum. Hipolar çok tehlikeli hayvanlar. Saatte 30 km'ye varan hizda kosuyorlar o koca cüsseleriyle. Dolayisiyla o kovalayan hipoyu biri eger silahla öldürmediyse o önde kosanin ruhuna El Fatiha...

MAVİ TUTKU dedi ki...

Çok üzüldüm, durum bu kadar vahim öylemi.:(