31.1.12

3 vakte kadar bize yol göründü...

Bekleme süreçlerinden oldum olası nefret etmişimdir. Ne kadar sevimsiz bir dönem olsa da maalesef bizim hayatımızın bir parçası ve her 3, hadi bilemediniz 4 senede bir ülke değiştirdiğimiz için bunu yaşamak bizim kaderimiz. Kaçış yok.


Yaklaşık 4 senelik Kenya maceramızın da sonuna yaklaşmış bulunuyoruz.


Hangi ülkeye tayinimiz çıktığından bahsetmeden önce sizlere hangi ülkeler olabilirdi, bu süreç içinde ne kararlar çıktı, hangi kararların üzerine çizik atıldı ve nihai ülkeye karar kılınana kadar hangi ülkelere düşünce gücüyle gittiğimizi, o diyarlara ayak basmadan önce kendimizi o ülke koşullarına nasıl hazırladığımızı, ardından değişen kararla diğer ülkeye yine düşüncelerimizde adapte olmaya çalıştığımızı bahsedeyim biraz. Gidebileceğimiz ülkeler içinde Etiyopya, Umman, Kuveyt, Abu Dabi ve Rusya vardı. İlk karar Etiyopya'yı büyük bir sevinçle karşıladık. Kenya'nın kuzey komşusu Etiyopya'ya defalarca gitmiş ve hatta insanından, kültüründen, doğasından çok etkilendiğimiz Etiyopya ile ilgili "İnsanlığın Beşiğine Yolculuk" adı altında sanırım 8 bölümlük bir yazı dizisi yayınlamıştım blogumda. Ancak bu sevincimiz kısa sürdü, yani kursağımızda kaldı. Ani bir karar manevrasıyla bizim rota Rusya'nın başşehri Moskova'ya çevrildi. 1996 senesi Ağustosunda 3 hafta kaldığım ve tarihinden, kültüründen hayli etkilendiğim Moskova'da 3 seneliğine yaşamak hayli ilginç gelse de kararı duyduğum an Moskova'nın o kemiklere işleyen kış aylarının soğuğunu bizzat ruhumda hissettim. 6 senelik Afrika'nın o insanı sarıp sarmalayan sıcacık havasından sonra Moskova açıkçası bize hiç de cazip gelmedi. Gerçi insan herşeye alışıyor. Bu karara da kısa süre içinde alışıp kendimi soğan kubbeleri fotoğraflarken imgeledim. Bu düşünce beni hayli de mutlu etti. Hatta Moskova'nın o eşsiz, sanat eserinden farksız metrosunda dolaştım hayallerimde. Hele en güzel hayalim Kızıl Meydan ve hemen dibindeki tarihi alış veriş merkezi GUM ile ilgiliydi. Oradaki mağazaları gezip, hediyelik eşyalar satın alacaktım. Neyse karar resmi olarak açıklanmadığı için içimizde yine de sıcak diyarlarda kalacağımıza dair halen bir umut vardı. Bekle bekle, sıkıntılı bir süreç sonunda nihayi karar verildi veeeeeeeeee biz 1 Mayıs itibariyle ETİYOPYA'nın başşehri Addis Ababa'ya taşınıyoruz.
Etiyopya'nın güneyi Omo Vadisi gezimiz sırasında çekmiş olduğum birkaç fotoğrafı sizlerle paylaşmak istiyorum.






















Yuppiiiiiii bu fotoğraf karelerime yenilerini ekleyebilirim artık.........
Karar resmileştikten sonra annemi arayıp, "Anne karar çıktı, Afganistan'a taşınıyoruz!" dediğimdeki şoku düşünebiliyor musunuz? Tamam, farkındayım tam bir eşek şakası, ama fazla uzatmadım, tadında bıraktım, tabi böyle bir şakanın tadı tuzu varsa eğer :-).


Kenya'daki son 3 ayımız hayli hareketli geçeceğe benziyor. Bu araya bir İstanbul ve Fransa seyahati sıkıştıracağım. Zaten yoğun bir dönemdeydim, bir de üzerine taşınma işleri :-(... Neyse Kenyalılar'ın dediği gibi hakuna matata/problem değil, pole pole/yavaş yavaş herşey yoluna girer, strese mahal yok. Yeter ki sağlık olsun!!!

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Taşınırken ya da daha iyisi yeni eve yerleşirken amele lazım olursa haber ver hemen gelirim. Bilirsin gezmeyi, şey pardon yardım etmeyi pek severim. :-)
Şaka bir yana hayırlı olsun, benim de bu durumda çok işim var. Hemen gidip THY Adisabeba direkt uçuş var mı, varsa kaç saat, haftanın hangi günleri vs vs detaylı bir araştırma yapmam lazım. Bana byeeeee.
Ab

figoltx dedi ki...

Eve yerleşirken haber veririm, yardıma gelirsin :-). Yerleşelim sen öyle gel, seni Omo Vadisi'ne götüreyim, etniklerle fotolarını çekerim. Boşuna araştırma Ab, THY haftanın her günü İst-Addis Ababa seferi yapıyor. Uçuş süresi sanırım 5 saat kadar. Milleri olanlar için de sadece 20.000... Kar...

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Sanırım bizim evden eve taşınmaya benzemiyor, Allah kolaylıklar versn. Bu arada göreviniz nedir acaba, bir kaç yazınızı okudum amaya ben rastlamadım ya atladım.

figoltx dedi ki...

Hobibox taşınma kısmı en kolayı. Burada uluslararası taşıma şirketleri var. Hiçbir şeye dokunmuyorsunuz, paketliyorlar ve sağlam teslim etme garantisi veriyorlar. Bizim lokal firmalardan bence daha işlerinin ehliler. Dolayısıyla sorun olmaz. Bu arada bir de Etiyopya'ya gidip ön ev araştırması yapmamız lazım. İlk ay otelde kalınır ki bu sürecin en sevmediğim kısmı. Açık büfe ve kontrolsüz yemenin getirisi 1/2 kilo. Umarım bu sefer öyle olmaz. Eşimin işi dolayısıyla ülke ülke devinip duruyoruz. Sanırım hiç bahsetmedim onun işinden yazılarımda. Bir Fransız firmasında çalışıyor. Benim görevime gelince müzik, resim, baskı, yazı, yan, tüm hobilerim :-). Teşekkürler...

Asis dedi ki...

Kolay gelsin,dedigin gibi saglik olsun gerisi oluyor.Yakin olsaydim gelirdim yardima ;)sevgilerimle..

figoltx dedi ki...

Asis'cim teşekkür samimi teklifine. Biz yerleşelim sen öyle gel :-)... Sevgiler...