22.2.13

Screen Print / Elek Baskı Yöntemiyle ilk baskılarım...

Yıllardan 1993...
Değerli ressam ve baskı sanatçımız, rahmetli Gül Derman elek baskı tekniğiyle çalıştığı Çin Seddi baskısından bir kopyayı bana hediye etmişti. O zamanlar iş güçle boğuşmaktan resim, baskı ve müzik gibi hobilerime zaman ayırmak benim için bir hayalden öteye gidemiyordu.  Gül Derman'ın çalışmasına hayran olmuş ve hangi teknikle yapılmış olduğunu hemen araştırmıştım. Şimdi Fransa, Dinard'daki evimizin duvarını süsleyen Gül Derman'ın Çin Seddi baskısını yaparken kullandığı tekniğin inceliklerini Etiyopyalı sanatçı Tamerat Siltan'dan öğrenip Etiyopya, Omo Vadisi'nde çekmiş olduğum iki fotoğrafım üzerinde uyguladım.    

Screen print / ipel kumaşla elek baskı tekniğiyle yaptığım ilk baskılarım....

İlk baskı için ben hayli iyi sonuç aldığıma inanıyorum. Siz ne dersiniz?


4 yorum:

NaLaN dedi ki...

nasıl bir teknikle yapılıyor ise bilmiyorum ama gayet başarılı görünüyor:)

figoltx dedi ki...

İpek kumaşı ahşap çerçeveye gerip ardından görselinizi ipek üzerine aktarıyorsunuz. Ardından istediğiniz yüzeye baskınızı yapabilisiniz. Uzunca bir prosesi ben kısaca anlattım. Beğendiğinize sevindim...

Asis dedi ki...

Bence de çok başarılı, kolay gelsin. Kendim yapmış kadar mutlu oluyorum. Dediğin gibi bu iş güç arasında zor :( sevgiler sana Figen'cim.

figoltx dedi ki...

Teşekkürler Asis'ciğim. Umarım sen de vakit ayırabilirsin hobilerine. Biliyorum işle çok zor oluyor ama belki başarabilrisin. Ne güzel bir ara yapıyor bizlerle paylaşıyordun. Hadi gayret :-)...