12.2.13

Tamerat Siltan'ın atölyesinde...

23 Eylül 2012 tarihli yazımda size 8 Eylül'de Talisman Gallery'de başlayan The power of black line / Siyah çizginin gücü isimli ağaç baskı sergisinden bahsetmiştim. Sergi esnasında sanatçı Tamerat Siltan ile tanıştığımdan, benim de ağaç baskı ile ilgilendiğimden Tamerat'a bahsettiğimden, kendisini arayıp çalışmalarımla bir gün atölyesine gelmek istediğimi de uzun uzadıya anlatmıştım. Üstünden aylar geçti, seyahatler geçti, benim diğer hobilerimle uğraş dolu günler geçti, ta ki 2013 Ocak sonuna kadar. Evet, nihayet çalışmalarımdan örnekleri koltuğumun altına sıkıştırıp Tamerat'ın atölyesinin yolunu tuttum. Sanat üzerine, ağaç baskı, resim, elek baskı (screen print), vs üzerine uzun bir sohbet yaptık. Tamerat çalışmalarımı hayli beğendi. Atölyesinde o gün bir de Etiyopyalı bir ressam vardı. O da güzel düşüncelerini belirtti çalışmalarım üzerine. Eh, pek mutlu oldum. Tamerat'tan atölyesinde haftada bir gün baskı teknikleri üzerine eğitim almak istediğimi söyledim. Hiç kabul edeceğini düşünmüyordum açıkçası, ama "Haftaya cuma hele bir başlayalım, devam edip etmeyeceğimize karar veririz" dedi. Geçtiğimiz iki cuma günü Tamerat'ın atölyesindeydim. Beni benimsedi ve benimle çalışmayı kabul etti.

Yupppiiiiii!!!  

Geçen hafta elek baskı tekniğini uygulama esnasında seyrettim ve notlarımı aldım. Ardından bu teknikle neler basabileceğimi planladım. Bugün ilk aşama olarak elek baskı tekniği için gerekli malzemeleri temin ettim. En kısa süre içinde seçmece fotoğraflarımdan bazılarını elek baskı tekniği ile tahta yüzey üzerine baskılarını yapacağım. Bu baskı tekniğini öğreneceğim için çok heyecanlıyım. Zira değerli sanatçı rahmetli Gül Derman'ın en sevdiği ve değerli eserlerini verdiği teknik de elek baskıydı.

Tamerat Siltan'ın atölyesinden birkaç görüntü...





2 yorum:

Asis dedi ki...

Harika , bekliyorum merakla ;) bende gaza geliyorum sayende ama malzemem eksik bir fırsat bulunca doğru alışverişe :) Sevgiler buzzz gibi Alp'lerden...

figoltx dedi ki...

Asis'cim hazır gaza gelmişken hemen eksik malzemelerini toparlayıp başla çalışmalarına. Kolay gelsin!